Şebinkarahisar İş Yeri Gezisi ve Gezi Programı, 14-17 Eylül 2018

Şebinkarahisar İş Yeri Gezisi ve Gezi Programı 14-17 Eylül 2018

Değerli Rotary Ailemiz,

Uzun süredir planlamakta olduğumuz Şebinkarahisar İş Yeri Gezisi ve Gezi Programı’nı 14-17 Eylül 2018 tarihleri arasında gerçekleştirdik.

1. Gün:

Gezimizin birinci gününde Şebinkarahisar’a varmak üzere Erzincan’a uçak ile vardık. Erzincan kentinde kısa bir şehir turu sonrasında meşhur Evin Döner’de yöresel lezzetlerin tadına baktık. Ardından, yine yörenin çok önemli bir yöresel lezzeti olan tulum peynirinden aldık.

Erzincan’dan, Şebinkarahisar’a keyifli bir araba seyahati ile vardık. Büyüleyici tabiat güzelliği ile ünlü Şebinkarahisar’a vardık.

GDB. Rtn. Yaşar KAYNAK ve GDB Rtn. Kadri GÜNEŞ bizlere Kaynak Çiftiliği’nde muhteşem bir yöresel et ziyafeti sundu ve dostluk gecemiz gecenin geç saatlerine kadar sürdü.

AB fonları ile yöre turizmini teşvik için yapılmış Karşı Bahçe Otel’de çok şirin bungalovlarda gece konakladık. Su sesi ile uyumanın keyfini tadarken, dünyanın en yüksek oksijen değerlerinden birisine sahip olan Şebinkarahisar’da sabaha zinde uyandık.

1. Gün:

Günün ilk saatlerinde Şebinkarahisar Kilisesi’ni gezdik. Şebinkarahisar’daki geçmişte yaşamış olan kalabalık nüfusu sembolize edecek kadar büyük bir kiliseyi görünce şaşkınlığımızı gizleyemedik.

Programımızın 2. gününde ilerleyen saatlerde dünya çapında güzel bir coğrafyaya sahip olan Şebinkarahisar-Giresun yolunda yaylalara ve turistik noktalara uğrayarak Giresun’a vardık.

Özellikle Kümbet Yaylası ve Kulakkaya dünya çapında bir doğa güzelliğine sahipti. Bu güzel coğrafyayı gezerken yöresel et lezzetlerini tattık. Dostluk soframızı dünyanın en güzel coğrafyalarından birisine bakan tarihi konakta kurduk.

Giresun’a varışımız sonrasında yöresel lezzetlerin en önemlilerinden olan yöresel kadayıflardan aldık ve sahilden başlayarak ilin turistik noktalarını gezdik. Karadeniz’in yanında Balık lokantasında yine dostluk soframızı kurduk ve mevsim balıkları eşliğinde yöresel lezzetleri tattık. Aynı yoldan Şebinkarahisar’a vardık ve aynı otelde konakladık.

1. Gün:

Günün ilk saatlerinde Karşı Bahçe Otel’in muhteşem manzarası ile uyandık ve Kaynak Çiftliği’nde İş Yeri Gezisi Programımıza başladık.

Şebinkarahisar kültürünü çok iyi bilen köklü bir ailenin çocuğu olan GDB Rtn.Yaşar KAYNAK başkanımızın çiftliğine ulaştık. Özellikle Şebinkarahisar kültürünü sadece Türkiye değil dünyaya açmaya çalışan başkanımızın uzun yıllar süren ancak 2012 yılından bu yana hızlanan bir yatırımla gerçekleştirmiş olduğu 150 dönümlük Kaynak Çiftliği bizleri büyüledi. Küçükbaş hayvancılık yanında tüm yöresel ürünlerin de üretildiği çiftlik en büyük araziyi 3500 ağaçtan oluşan ceviz bağlarına ayırmıştı. Şebinkarahisar ilçesinin en büyük mahallelerinden olan Tamzara Mahallesinin ünlü cevizlerinin yetiştirildiği çiftlik bizleri etkiledi. Tarımın ve tarımsal ürünlerin ülkemiz ekonomisindeki önemli yerini gözlemledik. Üretimde olan ürünlerden tattık ve anılarımızı fotoğraflar ile arşivledik. Kulüp tarihimizde yaptığımız en önemli işyeri gezi programlarından birisini yıllar sonra azim ile gerçekleştirebilmenin mutluluğunu yaşadık.

Gezimizin 3. gününde Tamzara mahallesi bir diğer uğrak noktamızdı. Özellikle Atatürk ve Cumhuriyet değerlerin atıflar yapılan, tüm binaların dışında Atatürk posterlerinin aslı olduğu Tamzara Mahallesi GDB Rtn. Selçuk MENTEŞ’in de doğduğu ve büyüdüğü mahalle idi. Mahallede gezi yaparken yöresel lezzetlerden tattık, yöresel pazara uğradık, GDB Rtn. Selçuk MENTEŞ’in akrabaları ile de tanıştık. Günün ilerleyen saatlerine kadar bizi yalnız bırakmadılar.

Şebinkarahisar’da yöresel lezzetlerden olan pestil sarması ve muska vb alışverişi sonrasında Dikmen Tepesine ulaştık. Adeta bulutlar ile aynı seviyede olan tepeden Kılıçkaya Barajının muhteşem manzarasına ve Şebinkarahisar’a zirveden baktık. Çok etkileyici bir manzara idi.

Şebinkarahisar Kalesini ziyaret ettikten sonra Karşı Bahçe Otelimizde çok meşhur olan İncik Kebabı’nı dostluk soframızı kurarak tattık.

Saat 12.30’da Erzincan havalimanına varmak üzere Erzincan istikametine araç ile yola çıktık. Sabahın ilk saatlerinde Ankara Esenbaoğa Havalimanına vardık.

Uzun süredir planladığımız ve 14-17 Eylül 2018 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz gezimiz muhteşem anılar ile son buldu.

En başta bu güzel programın mimarı GDB Rtn.Yaşar KAYNAK ve GDB Rtn.Erkan ULUKAN başkanlarımız olmak üzere, büyük emek harcayan GDB Rtn.Kadri GÜNEŞ başkanımıza, ulaşımız ve bütçe planlamasını sağlayan GDB Rtn.Eran SÖZEN, GDB Rtn.Ömer Naci YUKARUÇ ve GDB Rtn. Ayhan İLDAM Başkanlarıma ve gönül bahçemizin çiçekleri değerli Rotary Ailemize çok teşekkür ederiz. Rotaryen saygı ve sevgilerimizle.